fredag, augusti 12, 2011

Skrivarkurs?

Jag skulle vilja gå samma skrivarkurs som Jonas Moström har gjort. Läste ut hans femte deckare i natt och är mer än lovligt nyfiken på att sätta tänderna i nästa, som enligt förlaget skulle komma ut i sommar. Får lugna mig tills den kommer i pocket och ta itu med alla dom andra böckerna så länge. Har Carin Gerhardssons nya som väntar i hyllan. Har blivit alldeles för lite läsande i sommar. Dels har jag jobbat ör mycket, och dels har det varit dåligt väder alla mina lediga dagar så ingen lässtund i solstolen på balkongen som jag hade tänkt mig :(

Ska köra sista veckan på sommarviket nu, men blir nog lite jobb några vecor till. Avtackade en kollega nu i veckan som har slutat och det finns än så länge ingen ersättare för henne. INte för att jag klagar att det finns jobb till mig, men det hade varit kul att inte bli tagen för givet. Dessutom har Magnus semester två veckor nu, så skulle ju vara trevligt att inte ha häcken full hela tiden.

På måndag ska vi fotografera lägenheten och veckan efter det tyckte jag att mäklaren pratade om öppe visning. Jag är lite osäker på om det inte går för fort, men det brukar ju inte vara jag som är bromsen i vårt förhållande så det kanske bara är inbillning?

Denna veckan när jag varit ledig har jag också tillagat några kulinariska läckerheter. Igår gjorde jag sötpotatisgratäng med korv och idag en bolognese på lammfärs. Mumma! Hör av er om ni vill ha recepten. Så storkok och lunchlådor till nästa vecka fixade, och köket ser ut som kriget därefter, som vanligt haha.

Och för er som vill prova på Jonas Moströms fantastiska författarskap så kommer boklistan här:

1. Svart cirkel
2. Dödens pendel
3. Hjärtats mörker
4. Rymd utan stjärnor
5. Mirakelmannen (som jag läste ut i natt)
6. Evig eld (som precis kommit ut)







Inga kommentarer: