tisdag, augusti 23, 2011

Ledig dag och solsken?

Vaknar på en ledig dag av att solen skiner. När hände det senast? Kan inte minnas. Dock får jag sällan vakna utvilad iaf, eftersom en viss hund har en förmåga att tycka att jag är extra tråkig när jag vill ha sovmorgon. Så Doris var på mig redan 07.15 (vilket är alldeles för tidigt även när jag jobbar). Försökte få henne att sova lite till och lag lite sked och annat diverse gos, men fick se mig besegrad vid niotiden och gå upp.

Nu har hela familjen haft en lugn förmiddag, med färska källarfranskor, tidningsläsning och lite godislek för Doris och nu när jag är reda att kicka igång dagen på riktigt så försvann solen igen. Trist. Men det är iaf redan bestämt att jag och Doris ska ta en låång skogstur senare idag. Det är faktiskt det jag längtar efter när jag jobbar mycket. Att bara få ha tid att gå i skoge och mysa. Magnus tycker att det är ite långtråkigt och vill hellre gå där det är lite liv och rörelse, men jag älskar stillheten i skogen. Är så mycket liv runt mig när jag jobbar så det kan vara därför jag uppskattar tystnad och stillhet när jag är ledig. Och Doris klagar ju inte, för hon är en invand scoutvovve som älskar skogen.

Igår hade vi besiktning av huset. Det visade sig att vi skulle behöva dränera bottenplattan på huset, ett arbete som kan vara både dyrt och framförallt tidskrävande. Liten miss i planeringen där, men vi får försöka förhandla oss till nåt bra. I övrigt var huset i fint skick för att vara så gammalt och ingenting är speciellt akut att åtgärde så man kan ta det lite efter hand. skönt. Nu ligger även vår lägenhet ute på nätet. Vi ska ha visning på söndag så får vi se om det finns nåt intresse. Känns inte som bästa läget att sälja bostadsrätt så vi är beredda på att vi kanske får hyr ut i andrahand ett tag istället. Vi måste inte få sålt den för huset skull, vilket är skönt. Så det löser sig.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-rosengarden-helsingborgs-kommun-umeagatan-16-c-2446735

som vanligt får jag inte rätt på länkandet. Datorn säger nåt om pop-up fönster som den här webbplatsen inte tillåter. Men den som är intresserad kan ju klippa och klistra lite på egen hand.

Inga kommentarer: