tisdag, april 19, 2011

Bilkapningen (nästan iaf)

Fy, vilken obehaglig sak jag och Maria råkade ut för igår. Vi var och tog en kvällspromenad nere vid stranden och hade kört via Maxi hem, och jag skulle precis släppa av Maria utanför hennes port. Utanför porten stod en man i slängkappa och med käpp och såg allmänt skum ut, vilket Maria kommenterade.

Jag stannade bilen och Maria skulle hoppa ut då bakdörren plötsligt öppnas och mannen tittar in och säger hej. Jag tänkte först att han kanske ville fråga om vägen eller nåt, även om det var ett konstigt sätt, och sa också hej.Då hoppar han in och sätter sig i baksätet på bilen och jag hann tänka tusen tankar. Hur får jag ut honom ur bilen igen? vad händer nu? och jag hade min handväska md plånboken i på golvet i baksätet så det hann jag också tänka på. Under tiden jag funderar på vad jag ska göra finner Maria sig och frågar honom vem han är. Då börjar han att be om ursäkt och mumlar nåt om att han skulle träffa nån och att det har blivit fel. Sen hoppar han ur bilen igen och stänger dörren.

Jag släppte Maria på andra sidan huset och låste alla bildörrarna från insidan. Kanske inte var så dumt innan man hade centrallås iaf, då var man ju tvungen att aktivt låsa upp dörren. Mycket obehaglig upplevelse, och man blir ju aningen nyfiken på om och vem han skulle träffa egentligen? Uppenbarligen nån han inte kände eller visste hur dom såg ut iaf. Så ser ni en äldre herre i slängkappa och med käpp på Tranemansgatan så stanna inte bilen!

Inga kommentarer: