fredag, april 22, 2011

Vägen till lycka....

Ja var börjar den? De kaos som funnits inom mig ett tag nu, börjar lägga sig aningen och jag börjar hitta lugnet i mig själv igen. Finns mer än en anledning till det, men kanske att jag hittat min drivkraft i livet mer än något annat.
Vaknade upp i soffan en dag och insåg att jag planerade mitt liv efter tv-tablån, och ett sånt liv vill jag inte leva. In med liv och passion i vardagen! Jag vill bara göra saker jag trivs med och brinner för. Livet är för kort för att jag ska sitta hemma ensam framför teven och vänta på att det ska börja. Livet är ju det som händer medans man är upptagen med annat liksom. Mitt år i år. Blir bra nu. Dags för mig att ta tag i min mentala hälsa. Word.

Idag har jag varit hos farmor, vilket gick relativt smärtfritt idag faktiskt. Men visst blir det känslosamt. "Jag ser så mycket av Leif i dig" säger hon, och jag förstår ju vad hon menar. Jag hittar mer och mer av pappa i mig själv varje dag som går, så jag ser ju det själv. Och han fattas mig enormt också. Men skillnaden mellan hennes sorg och min är att mitt liv går vidare, med jobb och scouter och hund etc, medans hon bara sitter och väntar att tiden ska rinna ut. Trist, men förståeligt. Men hon är i fantastiskt bra skick rent för att vara 96, min stålfarmor :)

Ibland tror jag att jag är född ungefär tio år försent, kanske för att jag avgudade min äldre fosterbror när jag var liten och hängde honom i hälarna överallt. Märker det i att jag kan vara ttotalt insöad på musik som jag inte ens borde hört bl.a. Just nu är jag totalt lost på den gamla hårdrocksdängan "Balls to the wall" med accept. Tror att den kom ut 84, så den borde jag ju rimligen ha missat, men jag tar igen den nu. Låter som en perfekt härlig blandning av det lite modernare Helloween och den klassiska gruppen Deep purple. Men misstänker att jag snart blir tvungen att snöa in på Volbeat jag också....

Nu är det nog (tyvärr) dags att a itu med diskberget i köket, ser ut som att en bomb slagit ner där. Vet nån som inte blir lycklig om det ser ut så när han kommer hem.

Ska förresten bjuda på ett dåligt skämt idag:
Vet ni när man firar jul i bikupan?
På nyår, då är julen för(bi)

Inga kommentarer: