torsdag, april 28, 2011

Tankar från en igelkott

Känner gig som en igelkott just nu, har taggarna utåt. Är inte meningen, men känner mig inte som mitt vanliga positiva, glada (och klantiga då) jag. Har så väldans många tankar i skallen som vill ut. Ska bestämma mig i skrivande stund för om det här blir världens längsta inläg eller om jag ska hålla dom för mig själv ;)
Ber om ursäkt om att jag är lite dålig på att hålla kontakten för tillfället. Har lite fullt upp med mig själv och allt här hemma, och fixar inte riktigt så många trådar samtidigt som jag brukar, men det ger sig nog.

Så vad ska jag berätta om idag? Vi kan väl ta lite statusuppdatering om jobbet då, för ovanlighetens skull, haha. Har fått mitt sommarschema idag, känns ju ganska skönt att man kan planera nåt. Sen skickade jag iväg ett mail till chefen, eftersom det ryktades om att det skulle rekryteras lite folk i dagvården. Ville anmäla mitt intresse. Fick tillbaka ett negativt besked att jag inte kan söka eftersom det inte ska rekryteras externt. Så träigt vid det här laget. Men jag fick ett utförligt svar om varför och att hon som chef själv inte tycker att det känns bra, så jag känner ändå att jag fick en positiv feedback, även om den resulterade i ett mindre bra besked.

Så tillbaka till att fixa arbetsgivarintyg till a-kassan och till arbetsförmedlingen (för där vill man ju verklien vara bara för skojs skull), men är hyffsat inbokad och har fått ganska många timmar i sommar så det ser väl ganska bra ut just nu iaf. Förutom att jag får jobba "fel" helg, jämfört med förra sommaren. Men då jobbar jag och Magnus av andra sidan samma helg i år istället för att aldrig vara lediga samtidigt så man får väl vara glad för det då....

Satt häromkvällen och läste massa gamla inlägg här på bloggen, från när jag började skriva i den. Fy tusan vad rolig jag är emellanåt! Så får man ju inte säga om sig själv, men nu är jag ju inte känd för att vara ödmjuk så jag tar den risken, haha.
Tur att dom nya ÖB reklamerna har sämre skämt än mig iaf ;)

Inga kommentarer: