tisdag, juli 28, 2009

Vad ska man ha för rubrik?


Jag har blivit mycket duktig på att lägga upp bilder ser jag. Den här föreställer papi och mig på Kulturen i Lund när han fyllde 60 och vi var och åt där. Senaste gången farmor var med på något, vad jag kan minnas. Hon lever fortfarande, är 94 nu.

Den här bilden tänkte jag ha på min kistdekoration, som mamma ska göra. Ett hjärta med vita och röda rosor. Har också hittat, scannat in och mailat iväg ett foto till begravningsbyrån som ska vara på framsidan av programmet. Kommer att bli fint. Har beställt tårta och vetebröd till 120 pers idag.

Hade buskul på jobbet idag när min favvotant skulle försöka lära sig att säga "Packa pappas kappsäck" fort. Gick sådär bra, men var fruktansvärt roligt och hon gav sig aldrig.

Doris har kommit in i sin första trotsålder. Hon kommer inte när man ropar och gör tvärtemot vad man säger och skäller och biter i saker och har sig. Blev riktigt arg på henne innan idag och det märkte hon, för sen gick hon enbart till Magnus i två timmar. Enda tills jag gav henne mat. Då vände det :) haha. Men nu är hon utmattad efter alla hyss och sover bakom soffan, det lilla livet.

2 kommentarer:

aveldi sa...

Jättefin bild på er två. Kramar

EmiliaJ75 sa...

Väldigt fin bild på dig och din pappa. Måste säga (skriva) det igen, jag är full av beundran över att du är så stark och fixar så mycket:-)
Kram!