torsdag, juli 02, 2009

Mitt nya liv med hund



Så här mitt i allt elände med pappa så får man ju glädja sig åt nåt. Vi har ju ett tag pratat om att vi vill ha en hund. Kanske mest jag, eftersom det ofta är jag som är själv hemma mycket på kvällarna och så. Så i söndags var vi och hittade vår lilla Doris som är leveransklar den 23e juli. Ska bli kul att ha något roligt att engagera sig i också.

Idag var pappa jättedålig och trodde att han inte skulle vakna igen om han somnade och så så jag satt hos honom ganska länge eftersom han sov bättre när det var nån där. Får ta med mig en bok dit imorgon så att jag kan få tiden att gå. I natt mådde jag jättedåligt och var uppe flera gånger och spydde. Visade sig att pappa haft en jättedålig natt med illamående och kräkningar. Nästan lite kusligt att det kan ge mig nåt slags sympatiillamående. Men sov ju inget igår natt heller så var väl meningen att jag skulle få sjukanmäla mig från jobb och vila en dag. På det igen imorgon och på fredag. Sen ska vi på bröllop på lördag.

2 kommentarer:

aveldi sa...

Den bilden är så fin! Ska bli så kul att träffa den lilla krabaten. :-)

Du vet var jag finns om du behöver hjälp med något.
Kramar

EmiliaJ75 sa...

Kikar förbi här och läser lite. Jobbigt med din pappa, jag hoppas du får stöd och hjälp från nära och kära. Tycker det låter mysigt med en hundvalp.
Kram från Emilia